Svar på kommentar om dans..

Hej har läst en kommentar med massa frågor om dans och sånt.
Tänkte besvara det i ett inlägg :)

Har exiled en hemsida? Om man vill bli medlem. (exiled är en dansförening jag är med i med olika stilar på street och break)   Ja dom har en hemsida http://exiledcrew.com klicka på enter site! För att komma till start sidan :)

Måste man vara vig om man börjar street? Asså  som jag anser inte att man behöver det. Det beror på vad du vill lära dig
Koreografierna i exiled behöver man  inte vara övervig för att klara.. Men dom är jätteroliga och det är ju en utmaning
att bli så bra som möjligt på dom.Men man ska aldrig jämföra sig med nån annan. Jag gör upp mål över vad jag ska
lära mig innan terminen är slut och så är det bara att träna på målen så når man dem snart. Jag ville lära mig masken
på golv för typ ett år sedan eller nå sånt och jag hade ingen som kunde lära mig det att jag lärde mig själv. Man kan kolla på youtube hur man gör sånt.  Är du bra på street? Ja, för min ålder tycker jag att jag är det. Blev nyss frågad om jag ville vara med i ett privat dance crew med bara killar i. Dom gör egna danser och uppträder på Kulturens hus och sånt.
Jag tackade ja och min kompis blev också frågad så vi blir två tjejer i deras crew. Och jag antar att dom ville att jag skulle vara med för att jag är bra...  Dansar du på Luleå rytmik och balettförening? Jag har gjort det i typ 6 år.. Dansade balett och street där men började ju som sagt i Exiled och sen ska jag börja nu till hösten att gå i ett danshögstadium 7,8,9 där vi kommer dansa Jazz , Modert och balett 12 timmar i veckan. så jag kommer typ dansa 17 timmar i veckan totalt... haha.. hehe... shit? Kanske inte pallar allt det O.o?? 

Känner du nån som dansar bra Jazz eller modert? Ja jag Känner många duktiga Jazz och moderna dansare :)

Tror det var alla frågor i kommentaren hoppas personen fick veta allt hon/han ville veta.. Annars är det bara att fråga tydligare och närmare på saken. Jag blir jätte glad för kommentarer och frågor och svarar på alla som inte är elaka eller kränkande. Skicka jätte gärna :) ha det bra! ♥
// your staina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback